2011. november 5., szombat

A legfinomabb kuglóf

A férjem dédijének testvérétől kaptam még rég ezt a receptet, mert a férjem imádta a kuglófját. Azóta is ez az egyik kedvenc sütije, érdemes kipróbálni mindenkinek, isteni finom!
Íme a recept, egészségetekre:

Hozzávalók:
6 tojás
1 csipet só
1 dl víz
1 dl olaj
20 dkg cukor
25 dkg liszt
fél sütőpor
1 evőkanál kakaópor

Elkészítés:
A tojások fehérjét verjük fel egy csipetnyi sóval kemény habbá. Öntsük hozzá a vizet, majd keverjük bele a cukrot. Ezután a tojások sárgáját adjuk hozzá egyesével, és keverjük még pár percig robotgéppel. Adjuk hozzá az olajat, majd az átszitált sütőporos lisztet. Válasszuk ketté a tésztát, és az egyik feléhez adjunk egy kanál kakaóport. (Én végig robotgépet használtam.) Egy kivajazott, lisztezett kuglófformába öntsük bele a tésztákat felváltva. Minél több rétegben öntjük be a tésztákat, annál szebb, csíkosabb lesz a kuglóf. Én most a levesből kimaradt meggyet is beledobáltam még. De nagyon finom dióval, mazsolával is, sőt önmagában is! 180 fokon sütöttem tűpróbáig. Amint nem ragad a tűre a tészta, szedd ki mindjárt a sütőből, sokkal finomabb, ha nem sül meg nagyon! Ha kész, hűtsd ki a tésztát, szórd meg porcukorral (locsold meg olvasztott nutellával, vagy csokival, ha tetszik) és már ehetitek is! Jó étvágyat hozzá!

1 megjegyzés: