2013. július 2., kedd

Raklap sarokgarnitúra sajátkezűleg

Már nagyon rég megtetszettek a raklap bútorok, rengeteg jó verziót láttam már. Egy mégis megmaradt a fejemben és nem hagyott nyugodni. :-) Ez volt az:


A forrást sajnos nem tudom, a google-lal találtam rá.
Szóval, nem hagyott nyugodni a gondolat, hogy mi is készítsük el a sajátunkat. Apukámnál láttam ismét raklapokat (és a medencénk alá is ő hozott még régebben), így most újra megkértem, hogy hozzon nekünk egy pár darabot (pontosan 9-et : 6-ot az alapnak, 2-őt a háttámlának és 1-et az asztalnak) . Sajnos nem igazán voltak egyformák a raklapok (de ajándék lónak ne nézd a fogát!), így biztos voltam benne, hogy eltakarom őket! Ráadásul ha két raklapot tettünk egymásra, akkor még alacsony volt, így a régi raklapokat szétszedve, a nagy kockákat még felhasználtuk. Így 39 cm-es ülőmagasságot kaptunk, ami nekünk tökéletes!
A szövet megvásárlásánál nagy szerencsém volt, mivel megvettem egy teljes maradék véget, 500Ft/m áron hozzájutottam a kék anyaghoz (munkaruhavászon). Összesen 8,5 méter anyagot vettem, ma elhasználtam 5,1 métert, így még van 3,5 méterem a szivacsok bevonásához. Az alsó részt négy 51 cm-es csíkból varrtam össze, és tépőzárral rögzítettem a raklapokhoz, hogy könnyen le tudjam szedni őket, ha mosásra szorulnak.
A háttámlára nem használt gyapjútakarókat tettem, ide pont megfelelnek, biztosan eddig is erre vártak! :-)
Egy doboz formát varrtam a háttámlára és felülről ráhúztam, így az is könnyen eltávolítható, kimosható.
Holnap érkeznek a 8 cm-es szivacsok, akkor azokra is megvarrom a huzatot, utána már csak a párnák lesznek vissza, de mindent megmutatok, ahogy haladok vele!
Íme addig is az elkészítés fázisai:






3 megjegyzés:

  1. Hű, nagyon klassz lesz! Pont a teraszotokra való hiánypótló. Teljék sok örömetek benne!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha kész lesz, gyertek el, és készíthetünk egy tengeri herkentyűs spagettit is! :-)

      Törlés
    2. Ok! Úgyis pont egy éve tervezzük. De most összehozzuk. Vagy ne fenyegesselek?.:)

      Törlés