2015. június 15., hétfő

Papírzsebkendőtartó 1.2

Újabb három papírzsepitartó született, bár egy kis tökéletesítésen átesett az eredeti leírás. Nem tetszett igazán, hogy kinyitva az eredeti tartókat, látható szegett szél. A szegett szélek eltüntetésére a következő technikát alkalmaztam:

1.lépés: Kiszabtam az anyagdarabokat, összevarrtam, rávarrtam a csipkeszalagot. Bárhogy meg lehet varrni a külső lapot, a lényeg, hogy a végleges mérete 27cm x15cm legyen.

2. lépés: Ha szeretnél bélést, abból is vágd ki a 27cm x 15cm-es darabot, majd színt színére fektetve a középső 4 cm-t varrd össze 1 cm-es varrásráhagyással. Vágd be merőlegesen a varrások végénél az anyagot egészen a varrásig, de vigyázz, nehogy elvágd magát a varrást is! A középső rész varrásráhagyását vágd keskenyre és a végeknél háromszög alakban vágd be!


3. lépés:Fordítsd ki a keletkező lyukon az anyagokat. Fonákját fonákjára fektetve a két anyagot varrd össze cikkcakk öltéssel!



 3. lépés:A két rövidebb oldalt hajtsd be 1,5 cm-re, majd varrd le!


4. lépés: Színt színére, hajts be 5 cm-t mindkét rövidebb oldalon, és varrd le alul és felül 1 cm-es varrásráhagyással (Majd a csücsköknél várd le a sarkokat! - erről most nem készült kép):

5. lépés: Fordítsd ki a tartókat, és díszítsd kedvednek megfelelően:


6. lépés: A csücsökben elhelyezett patentok helyett egy nagyobb patentot varrtam középre. (Ez a lépés kihagyható, vagy helyettesíthető valami mással: szalaggal, gombbal, stb.):


A harmadik kislányomnak készült, a fotózása még várat magára. :-) Akkor megmutatom, hogy a belseje tényleg szebb, hogy nem látszik a szegett szél!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése