2015. november 21., szombat

Hófehér díszek

A fehér díszeink számát szerettem volna növelni viszonylag olcsón, ezért a házi készítésű szódabikarbóna díszek mellett döntöttünk.
Az elkészítés sok-sok oldalon megtalálható már, én ITT olvastam receptet és az instrukciókat. A tészta készítéséről itt sok fotó található, így én nem készítettem fázisfotókat.

Hozzávalók (nálam az egység az 1 dl lett, mivel mindhárom gyerkőc megfőzte a saját adagját):

  • 1 dl keményítő (leginkább kukoricát javasolnak, de búzával is kipróbáltam)
  • 2 dl szódabikarbóna
  • 1,25 dl víz

Főzés után rögtön nylon zacsiba dobtuk a masszát és hűlésig benne is hagytuk. A zacsiból kivéve egy nagyon könnyen gyúrható, keményítőn nagyon jól nyújtható tésztát kaptunk. A búzakeményítős verzió egy kicsit keményebb, nehezebben nyújtható, de igazán nincs különbség a végeredményt tekintve.
Egy kis nyújtás után csillámport szórtunk a tésztára, majd kinyújtottuk a megfelelő vastagságra. Tapasztalat: kb. 4 mm az ideális vastagság. A vékonyabbak jobban pöndörödnek.

Domborító sablonokat, szilikonnyomdákat, tujaágat használtunk a mintázáshoz.

A szárítást sütőben végeztem 70-80°C-on, kb. 1 órán át. (Amikor elkezdett pöndörödni a széle a díszeknek, mindig fordítottam rajtuk.)

 A bal oldali szívecskék készültek a búzakeményítős verzióból:


És a sütőben ugyanez az adag. Itt jobban látszik a minta is:


Van egy-két igazán jól sikerült darab:









A díszítéssel kapcsolatban csak a fantáziátok szabhat határt. Ha jó lesz ismét Eszter blogja, szuper ötleteket leshettek el tőle a további díszítéssel kapcsolatban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése